For tillitsvalgte

Ressurser for rekruttering, opplæring og oppfølging av likepersoner

Rolle og oppgaver for likepersoner

Her finner du rolle og oppgavebeskrivelse for likepersoner i Norsk Fosterhjemsforening. Denne skal bidra til å gjøre det enklere å rekruttere, lære og følge opp likepersoner.

Fylkesforeningene oppfordres til å ha en ansvarlig for likepersonsarbeidet, som kan hjelpe resten av styret å holde temaet «varmt» og setter konkrete mål. Kontaktperson i sekretariatet er Linda Bjoland-Lund linda@fosterhjemsforening.no. Ta kontakt om dere har spørsmål 🙂

Årshjul for opplæring og oppfølging

Her finner du årshjul for likepersonstjenesten. MERK! Vi har per nå ikke ressurser til å gjennomføre samlinger for likepersoner, men årshjulet synliggjør en ambisjon om å få det til.

Her finner du oversikt og kontaktinformasjon til nasjonale likepersoner.

Vi oppfodrer alle som har mulighet og lyst til å ta kurset for likepersoner. Her erdet mange tips til det å være en god samtalepartner og hvordan du skal forholde deg til egne erfaringer når du skal være der for andre. Her er lenke til kurset.

Er du godkjent likeperson i din fylkesforening, kan du fylle ut skjemaet på denne siden og du vil få tilsendt et digitalt grunnkurs.